reklama

Offline svet (Marie Stracenská)

„Bol si tam? Fyzicky? V offline svete?" Chvíľu mi trvá, kým mi dôjde posledná veta. Fyzicky. V offline svete. Nie cez počítač, Google, Street View, na Youtube, cez Facebook. Naozaj. Offline svet - tak označil mladík krajinu za dverami, kde padá skutočný mokrý dážď, naozaj oziaba cez tenké podrážky, kde fúka vietor tak, že rozstrapatí vlasy. Kde mi vtáky, ktoré počujem spievať, preletia pol metra nad hlavou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Klik a spomienka na veľa rokov dozadu. Píšem diplomovku na počítači požičanom od kamaráta. Priniesol ho v taške, zložil do seba komponenty, pozapájal, spustil a skontroloval disketu, na ktorú som si ukladala texty.

„To či nemám vírus“, vysvetlila som babičke.

„Ako tam môže byť vírus? Veď to nežije“, začudovala sa.

„No nežije, ale je spojený s inými počítačmi“, nevedela som vysvetliť lepšie.

„Ale ako by to mohlo ten vírus dostať?“

„Cez sieť alebo z iného počítača, kam som tú disketu vkladala.“

„Cez akú sieť?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Babičkin hlas bol dosť neistý. Už ani nechcela počuť odpoveď. Odišla, nechala ma s prístrojom a už sa ďalej na technické veci nepýtala.

„Online“ pre mňa znamená prácu. Nový druh novín, poštovej alebo telefonickej služby a občas televízie. Nič viac. Určite to pre mňa nie je a asi nikdy nebude „svet“. Len mi vždy pri podobných situáciach trochu trvá, kým seba samú upokojím, že ešte nie som a snáď dlho ešte nebudem stará, nestíhajúca a mimo. Že len ten online svet sa s ľuďmi, ktorí sú v ňom doma, krúti fakt strašne rýchlo.

Marie Stracenská

autorka je lektorka Sokratovho inštitútu

Sokratov inštitút

Sokratov inštitút

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sokratov inštitút (www.sokratovinstitut.sk, FB: Sokratov inštitút) je akreditované doplnkové štúdium pre nadaných študentov vysokých škôl. Na stránke sa môžete aj prihlásiť do ročníka 2014/15, do 30.4.2014.Tento rok u nás prednáša napríklad Ján Šlinský o poľnohospodárstve, Václav Cílek o kolapsoch spoločností, Zuzana Čaputová o práve na zdravé životné prostredie, Erik Baláž o divokej prírode, či brazílska profesorka Vanessa de Oliveira Andreotti o medzinárodnej pomoci.Viac informácií nájdete na stránke. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu